Kom med til talk med Flemming Møldrup og Sinatur Hotel & Konference på Klimafolkemødet og spis klimavenligt på Sinaturs pop-up restaurant

I en talk på Klimafolkemødet tager Flemming Møldrup og Claus Nielsen, direktør på Frederiksdal Sinatur Hotel & Konference, sammen med pionererne på bæredygtighedsområdet fat på de dilemmaer, man som virksomhed konstant oplever i arbejdet med bæredygtighed. Det gør de sammen med pionererne på området, blandt andre Rikke Rasmussen medejer og stifter af det danske tøjbrand Moshi Moshi, som netop er blevet B Corp-certificeret.

For livet som ansvarlig virksomhed er fyldt med dilemmaer. Nogle større end andre. Men uanset hvor store og små de er, så skal der tages stilling til dem - og der skal handles på dem. Det kan for eksempel være, hvordan man får styr på leverandørkæden? Hvad kan man egentligt forlange af sine leverandører? Og om forbrugerne overhovedet vil betale for det - eller gå den ekstra mil sammen med virksomheden? Og det hele på en måde, så virksomhedens forretning ikke sættes over styr.

“I Sinatur Hotel & Konference har vi efterhånden arbejdet med bæredygtighed i en del år. Vi er kommet langt, men vi har også begået en masse fejl undervejs. For arbejdet med at omstille vores seks konferencehoteller til at være ansvarlige og arbejde med et bæredygtigt mindset er som at åbne Pandoras æske. Når man træffer et valg, træffer man også en masse fravalg. Det har givet mange hovedbrud, for hvad vægter man højest, når man arbejder med bæredygtighed,” siger Claus Nielsen, direktør Frederiksdal Sinatur Hotel & Konference.

Og det er netop nogle af de hovedbrud og løsninger, som du kan høre om på Klimafolkemødet. Mød nogle af bæredygtigheds-pionererne til en talk om de mange dilemmaer, der er forbundet med at tage et større ansvar for verden.

“Det er vigtigt at tale højt om de dilemmaer, der er forbundet med bæredygtighed, når man driver virksomhed. For de kan være mange, store og svære at styre igennem. Derfor er det godt at vide, at man ikke er den eneste virksomhed, der står over for dilemmaer i forbindelse med sin grønne omstilling,” siger Flemming Møldrup, rådgiver i bæredygtig kommunikation og branding og partner og co founder i Märk.

Hvor: Klimafolkemødet den 2. september kl. 15.00 i Sinaturs Hotel & Konferences restaurant, Sinatur Mad & Mødested.

Spis med Sinatur Hotel & Konference på Klimafolkemødet
I år tilbyder vi også muligheden for at besøge Sinatur Mad & Mødested, en pop-up restaurant, der er placeret centralt på pladsen. Efter den store succes med pop-up restaurant på Folkemødet på Bornholm, gentager Sinatur Hotel & Konference succesen på Klimafolkemødet i Middelfart. Og for Sinatur Hotel & Konferences gæster bliver det nemt at vælge, hvor stort et CO2-aftryk, de vil sætte, for det har vi beregnet på alle vores retter.

“Klimafolkemødet har udfordret os til at lave til en kødløs restaurant og til at måle aftrykket på vores menu. Det er en udfordring, som vi gerne tager op. Det gør vi dagligt i vores egne restauranter på Sinatur Hotel & Konferences seks hotel og konferencentre, hvor vi laver mad, der lever op til vores samfundsambition om at drive hoteller på naturens præmisser,” siger Christina Nielsen, direktør for Sixtus Sinatur Hotel & Konference.

Se menuen og bestil bord her, hvis du også vil prøve vores nye klimavenlige menu
For mere information om Sinatur Hotel & Konference på Klimafolkemødet kontakt:
Christina Nielsen Direktør/general manager Sixtus Sinatur Hotel & Konference
Mail: chni@sinatur.dk
T: +45 64411999
M: +45 23749292

Læs mere om Sinatur og vores samfundsambition om at drive hotel på naturens præmisser her
Læs mere om Klimafolkemødet her