Skarrildhus støtter op om Danmarks Indsamling 2019

Styrk Verdens Piger

Foto: Olle Hallberg

Danmarks Indsamling er hele Danmarks indsamling, hvor 12 humanitære organisationer og DR sammen samler ind for at hjælpe mennesker i nogle af verdens fattigste lande med at nå nogle af FN’s verdensmål.

Alle organisationer bag Danmarks Indsamling arbejder til dagligt med at indfri en række af FN’s verdensmål, der eksempelvis handler om at afskaffe fattigdom, stoppe sult, sundhed og trivsel, kvalitetsuddannelse og rent vand og sanitet. Til Danmarks Indsamling 2019 rettes fokus på mål 5, der handler om ligestilling mellem kønnene, og det mål vil Skarrildhus Sinatur Hotel & Konference gerne bakke op om.

”I Sinatur Hotel & Konference arbejder vi med FN’s verdensmål. Vi har især fokus på målene inden for hovedområderne ”Miljø- og bæredygtighed og ”Mennesker og velstand”. Et af vores fokuspunkter er at bidrage til at mindske uligheden og sikre ligestilling – både i Danmark og i verden – og derfor falder det os naturligt igen i år at bakke op om Danmarks Indsamling”, forklarer hoteldirektør Kirsten Secher Villumsen, der håber at samle et flot beløb ind til den gode sag med en auktion, hvor alle interesserede kan byde på en frokost med folketingspolitikeren René Gade.

Tryghed og retten til leg skal være en børneret

Børn har ret til at være børn. Til at lege, til at gå i skole, til at være trygge. I Danmark tager vi det for givet. Men andre steder i verden er virkeligheden ikke for børn – og slet ikke for piger. Tænk på Nepal. Tænk på Nigeria. Colombia. Madagaskar. Mali. Bangladesh. Benin. Her er mishandling og overgreb hverdag for alt for mange piger.

”Piger bliver i nogle lande handlet som prostituerede og holdt som husslaver. De bliver overfaldet og voldtaget, når de henter vand. De bliver tvunget til at slå ihjel som børnesoldater. De bliver giftet væk til mænd, der kunne være deres fædre. De bliver mødre, mens de selv er børn. Det kan ikke være rigtigt, og vi kan ikke tillade os at glemme de stille katastrofer”, understreger Kirsten Secher Villumsen.

12 projekter i 12 lander skal styrke verdens piger

Med 12 projekter i 12 lande på tre kontinenter sætter Danmarks Indsamling 2019 fokus på de piger rundt om i verden, som har brug for hjælp. Indsamlingen skal bidrage til at skabe større tryghed og sikre pigernes ret til at bestemme over deres egen krop. Danmarks Indsamling skal også sikre bedre lægehjælp og uddannelse, for erfaringerne viser, at en investering i en pige løfter hele hendes familie og det samfund, hun er en del af.

Vil du støtte Skarrildhus Sinatur Hotel & Konferences auktion?

Vær med i Danmarks Indsamling 2019 og styrk verdens udsatte piger. Dit bidrag skaber muligheder og håb. For pigerne. Og for verden. Du kan hjælpe ved at give et auktionsbud på en frokost med Alternativets folketingspolitiker René Gade på Skarrildhus Sinatur Hotel & Konference.

Klik dig ind på auktionen på Lauritz.com.

Hvem skal du spise frokost med?

Byder du højest på Skarrildhus’ auktion, støtter du ikke alene et godt formål. Du får også en frokost med folketingspolitikeren René Gade.

René Gade har været kommunikationschef, salgsdirektør og mangeårig iværksætter med en bachelor i dansk og medievidenskab fra Aarhus Universitet. Han er født i 1982 og været i Folketinget siden 2015. René Gade er tidligere gruppeformand for Alternativet. Han trak sig i december 2018, da han ikke genopstiller til det kommende folketingsvalg. René Gade har ordførerskaber inden for it- og retsområdet.

Auktionen slutter lørdag 3. februar.

Fakta om Danmarks Indsamling

Foto: Jacob Stærk Jacobsen

Danmarks Indsamling gør en enorm indsats i verdens fattigste områder, hvor behovet er størst. Derfor formulerer organisationerne hvert år 12 projekter inden for et specifikt tema, så Danmark og Danmarks Indsamling i fællesskab løfter et helt område.

Siden Danmarks Indsamling blev afholdt første gang i februar 2007, har danskerne bidraget med mere end 957 millioner kroner, der har hjulpet mere end syv millioner mennesker til en bedre tilværelse og en fremtid. I 2017 samlede danskerne 90 millioner kroner ind.

Siden 2014 har Danmarks Indsamling været målrettet alle de lande, der optræder på OECD’s liste over verdens fattigste lande, hvilket betyder at organisationerne også har mulighed for at starte udviklingsprojekter i for eksempel Latinamerika og Sydøstasien, som sammen med Afrika huser nogle af verdens allermest udsatte befolkningsgrupper.