Book nu

Essay omkring bæredygtig adfærd hos virksomheder og forbrugere.

Fem veje til forbrugerens bæredygtige hjerter


Vi taler bæredygtighed som aldrig før, men der synes stadig at være langt fra forbrugernes holdninger til konkrete handlinger. En af løsningerne er, at virksomhederne bliver bedre til at træffe de bæredygtige valg for forbrugerne.
 
En undersøgelse fra analyseinstituttet Kantar i forbindelse med COP 26 kortlægger, hvor villige vi er til at ændre livsstil til gavn for klimaet. Ifølge de adspurgte er klimakrisen vigtig - men motivationen daler drastisk, når vi skal mindske vores personlige klimaaftryk.
 
Det billede genkender virksomhederne Andel, Coop, Letz Sushi, Max Burger, NRGi og Sinatur Hotel og Konference. Virksomhederne har i samarbejde med forandringsbureauet Märk diskuteret og undersøgt, hvorfor de klimautålmodige forbrugere ikke handler mere bæredygtigt. 

 

(Gated content)

Læs og download essayet