Book nu

Sinaturs bæredygtige dilemmaer


Sinatur sætter fokus på de mange dilemmaer, der er ved at være en ambitiøs og ansvarlig virksomhed. Vi har været på rejsen i mange år, og vi vil gerne dele vores erfaringer, udfordringer, bekymringer og sejre med omverden for at inspirere endnu flere til at komme i gang med at tage ansvar for den verden, de er en del af.

Vi når aldrig i mål.

Der findes jo ingen målstreg, når det handler om ansvarlighed. Heller ikke hos Sinatur. For når det gælder vores arbejde for naturen, bliver vi ved. 

Læs mere

For hvis skyld gør vi det egentlig?

I virkeligheden gør vi det for vores allesammen skyld – også for de kommende generationer. Og vi gør det for naturen skyld, så vi kan hjælpe den med at blomstre.

Læs mere

Vi føler os lidt som en humlebi.

Den burde ikke kunne flyve, men den gør det alligevel. Vi har ingen facitliste, så vi bliver bare ved med at handle så ansvarligt som overhovedet muligt.

Læs mere

Vi har aldrig solgt så meget kød som den dag, vi indførte en kødfri dag.

Hos Sinatur vil vi hellere tilbyde alternativer end at indføre forbud. Vi vil gerne vise, at bæredygtige ambitioner og omtanke for naturen ikke behøver at betyde afsavn og kedelig mad på tallerkenerne. 

Læs mere

Alle taler om bæredygtighed. Derfor er vi holdt op med det.

Hos Sinatur er vi ikke holdt op med at arbejde efter være bæredygtige, men vi vil hellere tale om vores ansvar overfor naturen. Vi har alle et ansvar for at bidrage til at give mere tilbage til naturen, end det vi tager, og derfor driver vi hoteller på naturens præmisser.

Læs mere

Vi har taget en bid af æblet.

Hvad vejer tungest? Økologi eller lokale råvarer? Vi elsker økologi! Og vi ved, at råvarer, der har fået lov til at gro i eget tempo og uden sprøjtemidler, også er det absolut bedste for naturen. Men vi vil ikke prioritere økologi for enhver pris.

Læs mere

Her kan du se vores ambitiøse 2030-mål

1. Vi køber kun danske fødevarer

Vi køber vores fødevarer hos leverandører, der er placeret så tæt på vores hoteller som muligt – uden at gå på kompromis med kvaliteten.

2. Alle produkter er certificerede og fra bæredygtige virksomheder

En væsentlig og ofte overset del af hotelbranchens træk på jordens ressourcer er de produkter, vi selv og vores gæster forbruger. Derfor har vi besluttet, at alle produkter skal være certificerede og komme fra bæredygtige virksomheder. Det er den bedste garanti for, at miljøbelastningen er så lille som mulig. 

3. Vi tager ansvar for biodiversiteten

Alle Sinatur-hoteller har en køkkenhave, hvor vi eksperimenterer med at dyrke fødevarer til brug i vores restauranter. Og vi vil tage et større ansvar for den del af fødevareproduktionen, der ikke er egen-produktion.

4. Vi er affaldsfrie, vi genbruger og genanvender alt

Sinatur vil gennem vores indkøb og drift sikre, at de produkter, vi forbruger, kan indgå i enten det biologiske eller det tekniske kredsløb. Det affald, der ikke indgår i direkte recirkulering eller genbrugssystemer, sorterer vi, så det kan bruges til produktion af nye produkter. Et godt eksempel er, at vi kræver af vores leverandører, at alle emballager skal kunne genanvendes.

5. Vi er CO2-positive

Vi arbejder kontinuerligt og ambitiøst på at reducere energiforbruget fra driften af hotellerne. Den del, vi ikke kan optimere os ud af, vil vi selv producere – og vi vil endda producere mere, end vi forbruger, så vi kan kalde os CO2-positive. 

6. Vi bruger vand med omtanke

Vi undgår vandspild og tager ansvar for vandkvaliteten for kommende generationer.

7. Vi er en inspirerende, mangfoldig og inkluderende arbejdsplads, som vores medarbejdere er glade for og stolte af

Sinatur arbejder også for social bæredygtighed. Vores grundsyn er, at alle mennesker har en rolle at spille og en plads at indtage i den store sammenhæng. Vi har respekt for hinanden som kolleger, og vi giver dem, der vil og deler vores kærlighed til naturen, mulighed for at bidrage og gøre en forskel.

8. Vi deler vores begejstring

Vi vil være naturens talerør, skabe opmærksomhed og invitere til handling. Vi ønsker at inspirere til, at både gæster, leverandører og samarbejdspartnere i lokalområdet deler vores glæde ved naturen.